29.06.2011

MRS. JOHNSONS VAFLER

Skal si værgudene er generøse for tiden, de sparer ikke på vannet! Med andre ord går jeg nok en gråværsdag i møte, det betyr arbeid innendørs. Nå har jeg kastet meg over oppskrifter og mønster i samlemappen min, som skal ryddes og studeres nøyere. Etter hvert kommer jeg til å dele gamle og morsomme oppskrifter her inne på bloggen, og annet knask fra Nordisk Mønster-Tidende fra 1934- 37. Jeg ler meg skakk av reklamene i bladet, fryder meg over vakre moteskisser, og dør av de grusomme skjønnhetsrådene. Først ut er kakeoppskrifter. Datert 7de august 1937. 

Vær så god, kopier og del. Eller lag godbitene, om du vil. Jeg har ikke prøvd ut oppskriftene, men tenker såvisst å lage Mrs. Johnsons vafler denne sommeren. 

 Foto er av paletten jeg elsker, fra dus grønn til frisk turkis. Liten keramikkvase kjøpt på loppis, og et lite kunstverk av en brevvekt kjøpt i London. See U!

8 kommentarer:

Catje sa...

Liker veldig godt paletten din :)
Og portemoné-innlegget :) Jeg er nok praktisk: Lommebok med kalender/7. sans integrert. Kommer sjelden i rosa og med blomster og slikt, dessverre :)

Elins reiseblogg sa...

Innevær her også. Så da er det tid til å rydde litt opp i nettbutikken min :) Blir litt skippertak nå på sommeren. For en blir iallefall lat av dette været!

Elzie sa...

Att ni har så dåligt väder, era stackare. Här skiner solen och det är +27 grader just nu. Rätt varmt att gå i skogen med lilla vovven var det, haha. Hoppas ni får lite sol snart ni också. Här kommer regnet att ösa ner till helgen hörde jag!!
Jag håller fullkomligt med. De färgerna är ljuvliga. Och kakan lät inte helt fel den heller.
Ha det så gott.
Kram Elzie

Mitt hvite hus sa...

Kikker innom for å ønske deg en ny fin sommer dage i øs pøs... men vi husker hvordan solen ser ut.. sant...
Lov å drømme

klemmer =)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

En sån vacker brevpress, ljuvlig färg. Och spännande att du hittat gamla recept och skönhetsråd.
Solig kram från Värmland, 28 grader varmt och sol idag.
AnnaMaria

Refleksjon på livsvegen sa...

Stilig med gamle oppskrifter..
Innearbeid på desse kantar også ..

Spennande sjå kva du deler :-)

Seek for Antique sa...

Nei, nå bare mååå eg følge bloggen din;) har ikkje vore borti deg før, men eg kan sjå meg sliten så mykje godiser du har! Skikkeleg prikken over ien. Klem

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Jepp...no e d nok regn her å...hmmm...tror jammen jeg skal finne fram bladene på lofftet, det ligger bunker med ukeblader fra 50 - 60 tallet her...sikkert mye rart der også...

Ha ei super uke...