04.02.2010

KLART HELT SELV!

Yeah! Jeg har endelig fått sydd litt. Husker ikke sist jeg sydde noe til huset, men denne uken  har symaskinen vært et hyggelig bekjentskap. Det har regelrett vært supergøy!

Lenge har jeg ønsket meg en avlang pute med rysj på sidene og skjønn tekst. Ganske så like selges i noen svenske nettbutikker, men da med svensk tekst.

Ikke at det gjør noe, men jeg ville ha mine egne ord trykket på og klare helt selv:) Puten med teksten "hvile" er min egen idè. Den ble til på lykke og fromme, men den ble jeg skikkelig fornøyd med.

 Bokstavene er trykket på ved hjelp av sjablonger og tekstilmaling før putene ble sydd. Putene ble råtøff i mine øyne, kombinasjonen tøff/romantisk er en sikker vinner hos meg. Snart helg igjen og jeg skal sy mer. See you!

42 kommentarer:

Metteflette sa...

Åh, de ble såååå stilige!!! Du får det alltid til du Lisbeth!
Innlegget ditt under minte meg om den store tykke boken med pressede blomster etter bestefaren min. Han laget det på skolen! Må skynde meg å finne det fram :-)

Lillan sa...

såå nydelige puter du har laget! du er knallflink , så du bør bruke mer tid på symaskina;)

god helg ti deg:)

klem fra Lillan

Ingrid sa...

Nydelige puter du har sydd! :) Det er så artig når man kan lage ting til huset selv.. spesielt når det blir så fint! :)

Datt sa...

De ble knallfine!! :D Du er så utrolig flink altså!
Til og med søte pusen din ser ut til å gi stempelet av godkjennelse! ;)

h.espe sa...

Sååå flotte putene dine ble - går designerputene en høy gang :o)
Hi, hi - skal si pus liker seg som modell, skjønningen sniker seg jo med over alt..!

Fin kveld til deg!

Klem

ANETTESHUS.COM sa...

Suuuper-søte puter, Lisbeth! Så flink du er!!

Klem
Anette:)

Lappeline ♥ sa...

De putene ble fine.Slike fikk jeg også lyst å lage. Du er flink.
Symaskinen skal også brukes her i heimen i helgen. Ha en fin kveld.

klem

Sissel Olin sa...

Så utrolig stilige de ble!:) Helt imponerende!!

salige lavendel sa...

Superflott! Ser ut som Pus også likte dem!

Hulda sa...

Virkelig LEKRE puter! Har selv lekt med ideen om å lage tekster på putetrekk, men er ikke kommet så langt enda. Herlig med de volangene også. :) Og bildene; inspirerende! Søt pusekatt også.

Flott med de pressede blomstene dine. De gjorde seg så godt i rammene. Du er virkelig kreativ og dyktig.

Anita sa...

Så flotte puter! Kunne godt tenkt meg slike selv, men da blir det nok å trykke på en "legg i handlekurv" knapp:p

purglede sa...

Hei.
Fant bloggen din og ble mektig imponert over putene dine! Kjempenydelige! Ønsker meg også slike puter med tekst, emn aner ikke hvordan jeg gjør med trykkingen... noen tips?

Ha en god helg.

Unknown sa...

Wow, kjempefine! Så flink du er! :)

liven sa...

Så fine puter Lisbeth....ja du kan det du!!
Kikket på innlegget ditt under her ...og dette skal jeg jammen herme etter!! Tenk så billig man kan få de skjønneste bildene :o)
nå gjelder det bare å huske på det til våren....kanskje du har et lite innlegg om dette til våren også ??

Ha en fin kveld :o)

Hilde sa...

Så lekkert - super god ide! Er særlig imponert over rysjene jeg - det synes jeg er vanskelig å få til!
HIlde

Skatan sa...

Heja Lisbeth! GIllar dina kuddar :) Jag har själv varit så sugen på att göra en sådan där avlång som du har gjort! Har sett bilder tidigare och gillar enkelheten och budskapet. Bra jobbat :)

Sov gott nu på dina nya kuddar.

Kram,

Anna

Chanette sa...

Di var kjempe fine!! Utrolig flink du er :)

Garden Angel sa...

Nydelig!!!
Du får det til du Lisbeth!
Takk for titten;)
og snaaart....God Helg!
Klem fra meg(",)

Ingunn sa...

Utrolig fine puter.. Må si at dette får du til.. Venn med symaskinen du ser jeg, i motsetning til andre;)
Ha en fin fin kveld
Klem Ingunn

Lilliannes verden sa...

Du vil ikkje sei at du har laga dei sjølv?! :D Åh, så heldig du er så kan laga slike vidunderverk.
Dei blei jo så skjønne. Og så kjekt med norsk tekst, og ikkje berre engelsk ;)

Minka sa...

Kjempe fine de ble, flink har du vært...Må få levert min maskin til reperasjon, det klør i mine fingre..

Anitas hus sa...

Så lekkert vennen!!! Du er jo så flink! Du har all grunn til å være fornøyd og kombinasjonene tøff/romantisk ble knallbra.

Ser du har en skikkelig "linsepus" også^^,) Nydelig!
Snart helg, så derfor ønsker jeg deg en riktig god helg med det samme, kos deg!

Klem, Anita:O)

Heims verden sa...

Heia:D

Det var noen kjempe fine herlige puter:D

Silje

Lobeliadamen sa...

Du er så flink atte :-)
Herlig vær ikke sant?...ha ha ha

Simones Country Home sa...

Oy så fine puter da, du er jo virkelig flink. ;o)

Ha en god helg.

Klem Simone

FlorasFrue sa...

Så fine!!!
Knallstilig - og ekstra fint når ingen har maken :)

God helg til deg
Kjersti

Millygarden sa...

Åh vilka fina kuddar du sytt! Extra söta med norsk text på! Betyder Nest vila på svensk?

Kram Marina

Christinas låvebutikk sa...

Heisann!
Du er bare helt utrolig dyktig og kreativ! Utrolig fine! Du skulle ha gjort forretninger utav din kreativitet!!!
Ja alltid gøy med nyheter, selv om jeg ikke har plass! Hehe!
Ja det juletreteppet spurte jeg deg om, husker du det!!? VAKKERT!!!
Jeg ønsket meg iherdig ett sånn og da dukket det opp på en annen blogg for salg! Det er vakkert!!

God helg!
Klem fra meg!

Jannickes Hjemmekos sa...

Nydelige puter, Lisbeth. Jeg må dra frem symaskinen til noen prosjekter her hjemme. Ønsker deg en god helg - klem fra Jannicke

Line fra huset på landet sa...

Jeg er så enig, så enig angående tekst.
Jeg synes fransk for eksempel tar seg vakkert ut på ...ja, på alt.Det er ikke det. Men det blir litt feil for meg å ha så mye utenlandsk tekst. Jeg vil ja litt mer norskt liksom.

Du har laget noen aldeles bedårende puter her da. Til inspirasjo !

Klem, Line

Mitt hvite hus sa...

Nydelige puter du har sydd..og du kalrer alltid å få sstilige bilder med pusen på...

ha en fin helg..

klem Kerstin

-Kamilla- sa...

Nydelige puter! Symaskinen har stått fremme siden forrige helg, men lite er blitt produsert... Noen reparsjoner av vinterdresser og slikt. Men etter slik insprasjon så skal jeg jammen hive meg rundt og sy litt ;0) Har mange ideer i hodet, litt for fullt for tiden ;0) Ms Penny er jo såååå skjønn!! Gi henne en god klem fra meg!! -Kamilla-

M.E.V. foto sa...

Så flink du er:) God helg!

Guttemamma sa...

"Lykke og fromme" ga iallefall et vakkert resultat!!
Anette:)

På landet sa...

De ble utrolig fine, du er flink.

God helg.

Anonym sa...

Åh,så nydelige puter du har laget, så flink du er))
God helg! Klem

Torill sa...

Du kan trygt fortsettja med å sy !! Flotte puter. Go`helg !

Elzie sa...

Så fina kuddar du sytt. Och det är klart att man vill ha texten på sitt eget språk - om inte annat!
Använder du bomullstyg när du syr?
Hoppas du har en bra syhelg nu då.
Kram Elzie

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Ååå for noen vakre puter, du er virkelig flink ! ♥

har så lyst til å prøve meg på symaskinen selv.

Ha en fin kveld ! :)

Anonym sa...

Så flink du e! det blei noen kjempe fine puter, så dem kan du være stolt av!!
ha ei fin helg;)
klem

Simple Home sa...

Your pillows are beautiful and so is your kitty :-)
Blessings,
Marcia

carreco sa...

I love going through here and see these magnificent productions.
Kisses. Co