23.03.2009

SOMMER HELE ÅRET

Hoppsan ! Jeg er i et veldig bloggehumør om dagen , her kommer nye innlegg på løpende bånd. Det er gøy at bloggen blir oppdatert både for meg og de som stikker innom, utrolig hvor fort man blir lei av å se de samme fotografiene :o)

Bildene i dag, som i går, er fra stuen i 1.etg som jeg vil skal være innredet som en "innendørs hage", en plass der det er sommer hele året :O)

Jeg må huske å få takket alle de som svarte meg da jeg spurte etter navnet til slyngplanten som viser seg å være en slyngel av ekte slag. Ikke bare tar den overhånd i hagen, men den tar knekken på andre planter. Åkervindel er herved erklært uønsket hos meg.

Jeg har også blitt spurt om jeg kan vise noen foto fra den fine boken som er full i bilder av de vakreste skoleplansjer. Ja, den er en utrolig vakker bok og absolutt verdt å ønske seg. Bare se den fine hvitveisen under her,, nydelig! Akkurat nå gidder jeg ikke å lenke, men navn på bok og forfatter finner dere i innlegget " Mine skoleplansjer, blåklokke" under her en plass.

Det jeg har oppdaget er at jeg er nokså stødig på staudenavn , men når det gjelder markblomster stopper det liksom opp. Hvitveis, smørblomst, blåklokker ...... hjelp!!, jeg kommer ikke på flere, flaut ! *Pletter i luften er aller vakrest når de er plassert på et stettefat i glass synes jeg.

Jeg må nok kjøpe en bok som omhandler markblomstene om jeg skal få snekret sammen et herbarium til sommeren, det har jeg nemlig lovet snuppa her i huset at vi skal lage. ( Et lite spørsmål her til min pappa: Kan du være snill å finne frem ditt herbarium som du laget på barneskolen, jeg må ha noe å se etter skjønner du. Hilsen din supergreie datter he he)
Nå skal jeg kose meg med dette bladet som nettopp ble levert på døren :

Jeg hører nok til garden som ikke er særlig imponert over de siste utgavene av Vakre hjem. Smilte for meg selv i dag på butikken der Vakre Hjem er stilt opp ved siden av Interiør magasinet i bladhyllen. Har dere sett det?.. at forsidene omtrent er identisk i layout , så lik at det er lett å ta feil. I den siste utgaven vises det reportasjer som allerede er vist i svenske Lantliv, litt kjedelig selv om bildene er vakre. Ideene som vises har jeg også sett før ... her i Blogglandia ! Men må få si at det var veldig kjekt å se gode bloggevenners kjøkken på trykk da.

Ha det godt da alle sammen. Klem fra meg.

37 kommentarer:

liven sa...

Ja her er det sommerstemning til tusen:o)

Ha en fin kveld og ny uke Lisbeth:O)

Tulipa sa...

Vilken bok!!!
Och rummet verkar härligt grönskande och fräscht!!!

Har inte köpt Vakre Hjem.
Men visst blir man besvíken om det visar sig vara samma reportage!!!

Det vill man ju inte betala för...

Kram mariette

ANETTESHUS.COM sa...

Hei, Lisbeth! Nyyydelige innlegg på løpende bånd! Masse herlig inspirasjon! Du har et nydelig hjem:)

Helt enig med deg ang. Vakre hjem! For en grusom forside!!

Klem Anette:)

Hulda sa...

Den boka ser kjempefin ut! En slik kunne jeg tenkt meg. Så herlig det var i det rommet du viser bilder fra. Nydelig alt sammen. Flotte sammensetninger. Jeg er også litt skuffa over Vakre Hjem, syns lilla ikke passer i det bladet. Ser du har fått bladet som er "kronen på verket", venter mitt i morgen. :)

Christinas låvebutikk sa...

Hei! Jeg ble også skuffet over VH da den samme reportasjen var der! Men Jeanne d`arc bladet var bare så bra denne gangen også! Heldigvis!!
Koselig alltid med dine innlegg!
Klem fra meg!

My home is my Castle sa...

Vakkert, vakkert, vakkert....
Nydelige bilder som alltid hos deg Lisbeth :)) Gleder meg til hvert eneste innlegg fra deg :)

Klem,Kari

Anonym sa...

åå, så fint! :)

pepperkverna sa...

Hos deg er det virkelig sommer. Så vakkert! Hege

Nina i Paradiset sa...

Sommer hele året, passer meg bra!
Nydelige bilder servert også i dag! ;)
(det er mer enn hva en kan si om mitt, men jeg kommer sterkere tilbake i dagslys i morgen!)

Klem fra en som kunne navnene på alle markblomstene mange år før hun kunne å lese....

MODERN COUNTRY sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
MODERN COUNTRY sa...

Hei Lisbeth!

For en energi!! Herlig!! :))))
Det er Noen som er våryr her :)) Jeg føler selv at både humør og lysten til å få tingen unna er langt høyere enn før, og det hjelper jo også på og besøke blogger som din.
I dag kom nabokona med ei håndfull med hestehov, jaaaa!! Første hestehoven, det var så spesiellt. Da er det på en måte i full gang.

Så interessant boka di var, mye flotte bilder i tillegg til informasjon. Hulda hadde vel brukt dem med en gang til etiketter :)

Du får ha en fin dag i morgen, jeg skal som alltid sy, og så blir det kanskje, hvis det blir vær til det, en time på verandaen. (i dag dukket de første tulipanhodene frem)

Nattaklem!
Aina

Ps: Dagsengen med pus, sååå nydelig!!

Crinoline sa...

Nydelig og sommerlig stue. Tror neppe du vil bli skuffet over JDL magasinet. De danske damene superflinke. Liker veldig godt "gjør det selv" tipsene og at reklamene er samlet.

Størhuset sa...

Herlig sommerlig!Den boken må jeg sjekke,liker så godt de trykkene!

Prinsesse Elin sa...

God morning!!!
Jeg er oppe og sitter her med tinntallerkener på helt feil tid av gøgnet. Nå burde jeg egentlig ha ligget i sengen å sovet et par timer til men nei da. Jeg får ikke sove. Blogging er en fin gesjeft når man sitter her og må stille som en mus for å ikke vekke hele huset. Det er faktisk ganske kjiiiiipt for jeg kunne tenkt meg å vaske oppe på loftet. Det innebefatter også støvsuging. Tror neppe min kjære hadde blir stolt av meg hvis jeg hadde starta støvsugeren halv 5 om morningen:O)
Det får bli litt støv tørking og litt veskesying. Dog med mitt eget stoff som egentlig er et par med gardiner fra IKEA. Ikke mitt mønster så det er bare å kopiere. ha ha
Fin fin bok. Den ser ut som den kan gi mang en inspirasjon til mye nytt til heimen.
Å så har du laga det så fint hjemme. Sommer og greier. Jeg har også sommer men det har blitt litt sånn "summer and gone sailing" mens du har "summer and see my lovely garden"
Uansett så er det sommer. HERLIG.
Nå skal jeg surfe videre i dette langstrakte bloggland slik jeg ikke sovner før jeg egentlig skulle ha våknet:O) God klem:O)

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Sommer hele året...hærlig... ja, når vi bor i et land med vinter - akurat nå føles det som om vinteren ikke tar slutt... må det jo være godt å ha et rom som minner om sommer...
Nydelige bilder...

Ha en super dag...

Stina sa...

Hej söta!

Du är ju så duktig med att göra så fint.
Ett riktigt proffs med både hem och pyssel. Kram Stina

Unknown sa...

Hei på deg Lisbeth! Ja, det har du i hvert fall fått til, det ser ut som en innendørs hage her hos deg på disse bildene... :) Og for en bok...! Ønsker meg slike plansjer å ha på veggene, men neimen om jeg har klart å finne det noen steder. I Sverige virker det som de stadig vekk finner slike på loppiser o.l. Får ta meg en tur dit tror jeg ;) Klem! :)

Skatan sa...

Godmorgon!!

Vilket grönskande inlägg av dig idag! Det riktigt andas vår :) Härligt! Det behöver vi...här var det snöstorm så sent som i går!!

Jag önskar dig en fin dag.

Kram,

Anna

Christine Louise sa...

Såååå vakkert :)

Klem :)

Elzie sa...

Nog ser det somrigt ut alltid. Ett helt ljuvligt rum.
har ungefär samma tankar som du om Vakre Hjem. Det har blivit lite för mycket av samma interiörer i tidningarna över huvud taget tycker jag. Köper man en norsk tidning så vill man inte se precis samma hem som i de svenska tidningarna, och vise versa.
Hoppas du har en bra dag. Ska snart ner till jobbet igen, hi, hi.
Kram Elzie

♥ Fyra årstider sa...

Här var det vårigt och en massa fina blommor.
Kram Lotta

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Heej!
Ja nog ser det bra sommrigt ut hos dig, härligt!! Tack för all trevlig inspiration som du sprider!! =)

Ha de gott!
Kraam från Benita

Viola sa...

Du är som jag vännen, här har det kommit under ett par veckor dagliga inläägg, får energi när ljuset är tillbaka och det är så härligt att hälsa på dig med dina underbara somriga bilder!Håller med dig om tidningarna....ibland blir man lite trött i alla fall jag att samma hem presenteras om och om igen i flera tidningar....bra att Jenanne...har gett ut en egen tidning för då höjs ju konkurrensen mellan bladen och då kan vi hoppas att vi får ännu vackrare tidningar att njuta utav, men den sistnämda är ju favoriten, önskar dig en trevlig tisdag, stor kram din VIOLA

lovefriidrott sa...

Oj vilka somriga inlägg man kände riktigt våren/sommaren i luften.
'Du är så duktig Lisbeth
Ha d gott vännen
Kram Sari

Laila sa...

Helt enig når det gjelderV.H, blir nok ikke noen fornyelse av abbonenet her. jeg har funnet en fin nettside http://www.kristvi.net/flora/index.html her kan man finne det meste man lurer på i naturen.
Ha en fin dag

Marge sa...

Dear Lisbeth!
I write for you in English because it is easier to me than Swedish.
Your pictures are always so beautiful!! You are so able to create so beautiful and cosy environment!
The book looks good. I like very much garden- and interior-books.
Oh, it is so nice, that sring is coming!!!
Have a nice week for you!!
Greetings from Finland, Marge

Hjerterom sa...

Ååå,det er bare så nydelig med deg!
For en god ide å ha et rom der det er sommer hele året da:)
Knallfint!
Satte meg på en ide,tror mamma å har sånn blomster som hun tok vare på når hun gikk på skolen ;)
En hel mappe kan jeg huske ,hmz ;)

Nok en inspirerende dag i Blogglandia ;)))

Ha en fortsatt fin dag

Siw

Hemmet Är Min Borg sa...

ååå så fina bilder
ha de gott
kram jeanette

Mitt hvite hus sa...

Virkelig sommerlig og vakkert=)

lottens vita och gröna sa...

oh precis vad jag behövede värma mig med. ljuuuuuuva bilder som inger hopp om vår och värme! varmkram lotten

Guttemamma sa...

Dette rommet er nok redningen nå i denne måneden som værgudene virker helt schizofrene...vakkert rett og slett!

Villblomsten sa...

Sommer , sommer , sommer :-)

Flott som alltid :-)
nydelige bilder :-)

Anita sa...

Sååå sommerlig og fint det rommet er, helt klart sommer hele året! Sol ute, sol inne..... Gutten her har hatt lyseblå detlajer fram til nå, men syns at det blir litt mer stor gutt med å få inn litt annet også! Liker godt blått og beige/brunt, så satser litt på det en stund! Nydelig bok og vakkert innlegg nok engang:0)))) KOs deg masse, jeg strikker vaskeklut og later meg:0)) Klem!

Mia sa...

Heia Lisbeth! Skal si du er i bloggehumør, og det ene herlige innlegget etter det andre popper opp her i bloggen din! Jeg, derimot, har hatt en liten "time out" fra bloggen min (og andres), men har nå koset meg med dine tidligere innlegg. Og jeg må bare si det som det er, du er helt rå! Det forrige innlegget med daybed´n er noe av det nydeligste jeg har sett på lenge. Og bakesakene dine så så fristende ut, så... Nei, her er det nok bare å komme meg ut av vinterdvalen og det vårslappe moduset jeg har tillatt meg selv å havne i... for her var det masse inspirasjon å hente, rett og slett!

Aina sa...

Så fine bilder hos deg.
Pletter i luften er finest levende og ikke vissen..*kremt*
Satser på falske inne, de i hagen kommer på trass;-D
Ha en fin onsdag Lisbeth!

Pulsatilla sa...

Å, den tapeten bak der var jo helt to die for, altså. *sikler*
Keep bloggin' :-)

Garden Angel sa...

Hei på deg vennen:)

Deilig vårinspirerte bilder hos deg;)
Måtte flire litt når jeg så det lille drivhuset ditt.
Var nemlig på plantasjen igår og fikk med meg et espalièr(etter tips fra deg)..og plukket med meg litt annet småsnask...bl.a. dette minidrivhuset;)
Det var jo bare så nusselig:)

Jeg kan snart ikke vente lenger på å komme meg ut på verandaen for å pynte og dille...Jeg er sprekkferdig av vårlengsel!
Og jeg har samlet litt nytt stæsj som jeg skal ha der ute...så jeg lengter bare sååå veldig...hehe

Kos deg videre med den fine boken din, og Åkervindel er ikke velkommen her heller..
Jeg er vanligvis veldig glad i Vakre Hjem bladene, men jeg er helt enig med deg. Forrige utgave var kjedelig. Den siste har jeg ikke sett enda.
Det er ganske irriterende faktisk, når man kjøper så dyre blader, og så finner man reportasjer fra hjem man har sett før i andre blader.
Ikke bare det, men akkurat samme foto er brukt også!

Ha en fin kveld!
Klem(",)